מהם היתרונות שניתן למצוא בהשקעות נדל"ן בהשוואה לקניית דירה מסורתית?

בעשור האחרון מחירי הדירות בכל הארץ עלו בפראות וטיפסו למחירים שעוד לא נראו בעבר. עובדה זו הציבה אתגר למשפחות ולזוגות צעירים שברצונם לרכוש דירה, בפרט על רקע העובדה כי ירידת מחירים בשוק הדירות אינה נראית באופק.


לכן, ניתן לראות בשנים האחרונות מגמה ברורה של ירידה ברכישת דירות בנות 4 או 5 חדרים, כלומר דירות מבוססות צרכים המתאימות למשפחות צעירות, ועליה בקניה של דירות בנות 2 חדרים או 3. דירות בנות 2 חדרים נרכשות בהתבסס על המחיר ולא על צרכי הקונה, נתון המעיד על רכישת הדירה להשקעה ולא עבור מגורי הרוכש. ואכן, בחודש מאי 2015 היה מספר שיא של רוכשי דירות להשקעה

כמה מיתרונותיהן של השקעות נדל"ן

רווח - השקעות נדל"ן נחשבות כיום כאפיק השקעה איכותי, המאפשר למנף את המשקיע ולייצר לו רווח. מאחר ומחירי הדירות במגמת עלייה אשר אינה פוסקת, אדם הרוכש דירה וכעבור כמה שנים מוכר אותה- צפוי כמובן לצאת עם הון עצמי גדול יותר.


תשואה - מחירי השכירות הגבוהים בארץ, מאפשרות לקבל תשואות טובות מאוד עבור דירות להשקעה. בניגוד להשקעה באפיקי חסכון שיניבו תשואה קטנה, או השקעה בבורסה שתניב השקעה ספקולטיבית- דירות אלו יניבו השקעה בטוחה יותר עם תשואה גבוהה. תשואה שנתית יכולה להגיע עד 6% עבור נכס להשקעה במרכז
במקרה של דירות קטנות, התשואה עליהן גבוהה יחסית לעומת מחירן. בנוסף, מחירן של דירות אלו הוא כמובן זול יותר ולכן פשוט יותר לניהול עבור משקיעים באמצעות הלוואת משכנתא.


תחושת ביטחון - רכישת דירה להשקעה מספקת נכס מוחשי. מעבר ליתרונות הכלכליים, השקעות נדל"ן מספקות שקט נפשי והרגשת בטחון בקיומו של הנכס. זהו אינו רק יתרון פסיכולוגי אלא גם יתרון אל מול הבנקים שמתייחסים לדירה כאל נכס בטוח שניתן לסמוך עליו בבואכם לקחת הלוואה נוספת ולהגדיל שנית את הנכסים שלכם.


השקעה לעתיד - שימושיה של הדירה שרכשתם יכולים להקנות לכם משענת מסוימת לעתיד- בין אם כהכנסה נוספת עבורכם בשנות הפנסיה, או אם עבור ילדיכם כאשר יגדלו. ילדים שבגרו יכולים להשתמש בדירה למגורים, או כהכנסה שוטפת, ובמקרים אחרים- הם יוכלו למכור אותה כדי ליצור לעצמם הון ראשוני.

ריבית

המשבר הכלכלי העולמי שפרץ בשנת 2008, הוריד את הריבית לריבית נמוכה מאוד שנועדה לעודד צמיחה והתחזית היא כי הריבית תוסיף להישאר נמוכה. בדיוק מסיבה זו, השקעה בחסכונות כיום היא השקעה שאיננה רווחית. אותה ריבית נמוכה גרמה להוזלה של עלות המשכנתאות- ולכן משקיעים נעו מאפיקי השקעה אחרים אל שוק הדיור וחלה בו נסיקה.


גם במקרה בו תעלה הריבית- ניתן יהיה למחזר את המשכנתא ולקחת אותה בתנאים יותר טובים. לכן השקעות בנדל"ן כיום בישראל נחשבות אחד מצורת ההשקעה המניבות והטובות ביותר.

חסרונות השקעות נדל"ן

חשוב לוודא כי התשואה שתקבלו עבור הנכס שרכשתם תהיה לפחות 7.5% בשנה ומעלה. כאשר משקיעים בנדל"ן זו לא בהכרח השקעה ללא עבודה קשה- יש למצוא את הנכס הנכון, לבדוק את מיקומו, מחירי השכירות באזור זה והאם נדרש לו שיפוץ. לאחר שבחרתם את הדירה הנכונה קיימת בירוקרטיה וניירת רבה הקשורה לרכישת הדירה ולקיחת המשכנתא. כאמור, כל זאת כדאי רק בהנחה שהתשואה שתקבלו עבור הנכס תהיה הטובה ביותר עבורכם, ושהיא תהיה שווה את הטרחה.


קיימים חסרונות אך גם יתרונות רבים בהשקעות נדל"ן כיום, אולם אין ספק שבשוק ההון והנדל"ן הישראלי כיום- רכישת נכס לשם השקעה היא רכישה כדאית ששווה לבדוק האם תתאים גם לכם.


המאמר בחסות השקעות נדלן גינדי http://ginditowers.com/